V motokárových pretekoch (karting) jazdci krúžia po okruhu a bojujú medzi sebou s úmyslom byť prvý v cieli.
Motokáry predstavujú najjednoduchšiu formu motoristických pretekov, ale neraz sú aj dôležitým medzníkom pre jazdcov, ktorí ašpirujú na účasť v najvyššej úrovni – vo formule jeden. Motokáry sú ideálnou zábavou pre mladých i starších, mužov i ženy. Ostrieľaný jazdci sa môžu zúčastňovať na juniorských alebo seniorských súťažiach, kde sa preteky organizujú pre rôzne skupiny a triedy.
Motokárske typy pretekov
Najbežnejší typ motokárskych pretekov je šprint, v ktorom jazdci súťažia na tratiach s mnohými zákrutami v dĺžke 400m a 1500m. Motokáry používané na cestné preteky dosahujú vyššie rýchlosti a jazdí sa na nich na väčších okruhoch s dlhšími rovinkami. Motokáry s riadiacou pákou majú sekvenčnú prevodovku a zvyčajne sa na nich jazdí šprint.
Medzinárodné súťaže
Medzinárodné motokárové preteky ako majstrovstvá sveta a majstrovstvá Európy organizuje Medzinárodný motokársky výbor. Výkonný výbor je združený v Medzinárodnej automobilovej federácií, ktorá organizuje formulu jeden a veľa ďalších pretekov.
Motokáry sa tradične štartujú externým štartérom alebo roztlačením. Riskantné motokáry na dlhé trate vybavené štartérom na tlačidlo, ktoré sa zatlačí, sa používajú v kluboch na celom svete. Rotar Max bola prvá úspešná motokára s TaG a rakúsky výrobca začal každoročne organizovať vo viacerých krajinách národné súťaže a potom svetové finále.
História
Vznik motoristického športu ovplyvnil nemecký inžinier Nikolaus Otto, ktorý začiatkom 70. rokov 19. storočia vynašiel štvortaktný motor. Na Ottovu prácu nadviazal jeho bývalý asistent Gottlieb Daimler. V roku 1885 ukončil práce na vývoji dvojkolesového motorového vozidla Einspur, ktoré historici označujú za prvý motocykel. V tom istom roku predstavil Nemec Karl Benz prvé vozidlo skonštruované na výrobnej linke. V roku 1904 vznikla Medzinárodná automobilová federácia (FIA) a onedlho aj Medzinárodná federácia motocyklových klubov (FIMC).